Affiliatenätverket Adrecord utökar sin verksamhet. Via den nya verksamhetsgrenen Interlaced Influencers erbjuder företaget tjänsten influencer marketing. Tjänsten skapar viral marknadsföring för varumärken som vill synas i sociala medier.
Interlaced Influencers hjälper företag att medvetet sprida sina varumärken digitalt. De låter förtroendeingivande personer, så kallade influencers, skapa och sprida kreativt content där företagets budskap sänds ut. Eftersom detta publiceras genom influencers personliga, sociala kanaler når marknadsföringen målgruppen direkt.
-Vi tycker om att se hur synergier växer fram då inflytelserika personer och varumärken stärker varandra. Vi ser genom detta en utveckling som ökar legitimiteten för marknadsföring på digitala plattformar, säger Carl Kling, Account Manager för Interlaced Influencers.
Enligt Nielsen, det ledande mätningsföretaget inom marknadsförings- och konsumentinformation, anger hela 84% att de litar på rekommendationer från människor de är bekanta med. Detta är också tanken med den nya tjänsten. Marknadsföringen blir autentisk och lättillgänglig då den vävs in i konsumentens naturliga medieflöde, där personer de känner till och ser upp till är avsändare.
-Interlaced Influencers är en viktig förlängning av Adrecord. Det är ett sätt för oss att erbjuda våra kunder, befintliga som nya, att marknadsföra sig både säljinriktat och strategiskt på sociala medier. Det har länge funnits en efterfrågan och nu möter vi den med en nytänkande marknadsföringsmetod, avslutar Jonny Elofsson, VD för Adrecord AB.
Adrecord har idag 230 kunder och förväntas med den nya tjänsten öka i kundantal.
Innehåll